loading...
تدوینگری
علی قدبی بهابادی بازدید : 49 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دوستان عزیز سلام به وبلاگ تدوینگری خوش آمدید امیدوارم مطالب بدردتون بخوره نظر هم فراموش نشه

شما عزیزان میتوانید در این وبلاگ عضو شده و به قسمت انجمن بروید و سوالات و نرم افزارهای مورد نیازتان را پیشنهاد کنید

تا در صورت امکان نیاز شما برآورده شود

 

ثبت نام کنید

 

وارد انجمن شوید

علی قدبی بهابادی بازدید : 63 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

فیلمسازی معمولآ به سه قسمت تقسیم می شود که برای فیلم کوتاه نیز همین گونه است: پیش ساخت، ساخت فیلم، پس از ساخت

 

پیش ساخت (Pre-Production)

ساده بگیرید: در حال حاضر فیلم های کوتاه زیادی در دسترس و ساخته شده هستند با این حال وقتی شما 2 الی 30 دقیقه فرصت برای بیان موضوع خود دارید و با بوجه ای محدود می خواهید این کار را انجام دهید یعنی وسایل محدود، جلوه های محدود، همه چیز محدود. در نتیجه شما می خواهید آن را بطور ساده انجام دهید. مهم این است که فیلم شما ساده اما با کیفیت دیده شود نه اینکه ارزان و بدرد نخور. در اینجا ساده فقط منظور ساده نگری در موضوع نیست بلکه ساده در هر قسمت از مراحل فیلمسازی. موضوعی را انتخاب کنید که آنرا به سادگی و زیبایی می توانید بسازید. در این قسمت به افراد و مکانهای مورد نیاز فکر کنید. (همچنین ببینید: انتخاب موضوع در فیلم کوتاه)

داستان خود رابیابید: اگر می خواهید فیلم بسازید در ابتدا نیاز به یک داستان دارید. اگر نمی توانید یک فیلمنامه برای کار خود بنویسید بهتر است با کسی که می تواند و تجربه اش را دارد همکاری کنید. این جمله قدیمی را به یاد داشته باشید:

علی قدبی بهابادی بازدید : 254 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همه ی شما با زیرنویس آشنایی دارید و می دانید برای ساختن زیرنویس نرم افزارهای مختلفی مانند Aegisub وجود دارد اما چطور بدون هیچ نرم افزار خاصی یک زیرنویس ساده بسازیم؟ با ما باشید تا نحوه ساخت زیرنویس در notepad را یاد بگیرید! این روش برای ساخت زیرنویس برای ترجمه یک فیلم سخت می باشد اما برای ساخت یک زیرنویس ساده، روش بسیار سریع و مناسبی است.

در این روش شما امکان انتخاب نوع و رنگ فونت را ندارید و زیرنویس شما در ساده ترین نوع ممکن خواهد بود.
خوب همانطور که گفتم برای اینکار فقط به نرم افزار notepad که بصورت پیش فرض روی ویندوز نصب شده نیاز است؛ پس:...

علی قدبی بهابادی بازدید : 297 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

امروز برای کاربران عزیز سایت سرزمین دانلود آموزش کامل کار با نرم افزار  Ulead Video Studio را قرار داده ایم که یکی از بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار ها در زمینه ویرایش فایل های ویدیویی  است. با آموزش این نرم افزار کاربردی در سایت سرزمین دانلود با ما همراه باشید.


● منوی File:


1) ایجاد یک پروژه جدید : برای این کار کافیه که از منوی File فرمان New project را انتخاب کنیم که همزمان با اجرا شدن برنامه این گزینه نیز بطور خودکار اجرا ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 272 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

spider cam   در حقیقت اختصار دو کلمهspiderوcameraو به معنای دوربین عنکبوتی می باشد 

 علت نامگذاری این نوع سیستم  بخاطر این است که  برای اولین بار در فیلم  مرد عنکبوتی(spider man) مورد استفاده قرار گرفت


اسپایدرکم توسط چهار سیم به چهار گوشه از ناحیه مورد استفاده متصل است این چهار سیم از نوع فیبر نوری هستند که هم نقش نگهدارنده و هم انتقال داده را دارند که اصطلاحا به این کابلها کولار می گویند

علی قدبی بهابادی بازدید : 60 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این روزها با گسترش فوق‌العاده دوربین‌های فیلمبرداری، تماشای دست جمعی فیلم‌های خانوادگی مزه دیگری دارد. می‌شود در کنار خانواده نشست و به اتفاقی که همین دیروز مثلا در تولد پدرتان رخ داد و حالا در حال پخش شدن با بهترین کیفیت است لذت برد.

شاید شما بخواهید پا را از این هم فراتر بگذارید و ویدیویی از مراسم فارغ التحصیلی‌تان برای دوستان‌تان در یوتیوب یا فیسبوک آپلود کنید. در هر حال حتما شما هم قبول دارید که دیدن ویدیوهایی که با وسواس ادیت شده است مزه دیگری دارد.

با پیشرفت تکنولوژی حالا اشتراک ویدیو بسیار ساده شده است برای همین، برای اینکه ویدیو جذاب یا مناسبی به مخاطب ( خواه استاد دانشگاه و خواه فرزند 6 ساله شما ) باید قدم به دنیای نرم‌‌افزارهای ویدیو ادیتور بگذارید....

علی قدبی بهابادی بازدید : 64 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

  دستگاه های پخش نوار  شامل دستگاه پخش نوار  ریل، CD، کاست برای پخش مصاحبه ها، پیام های تجارتی، آرم خبر، موسیقی . گوینده با شناخت طرز کار  این دستگاه ها تسلط بیشتری بر کار خود در استودیو و ارتباط با دستگاه ها ، پیدا می کند.

-       چراغ های رهنما: چراغ های که معمولاً به رنگ سبز و سرخ می باشد. روشن بودن چراغ سبز به معنی قطع میکروفون گوینده و برای پخش روی آنتن روشن بودن چراغ سرخ به معنی باز بودن میکروفون و پخش شدن صدای گوینده بر روی خط...

علی قدبی بهابادی بازدید : 65 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

اگر می خواهید وارد حوزه سینما و تلویزیون شده و به دنبال شغلی اجرایی و خلاق هستید، این شغل برای شما مناسب است. تدوین در واقع آخرین مرحله از تولید فیلم بوده و پس از آن شکل نهایی فیلم آماده می شود. صحنه های فیلم به صورت تکه تکه (پلان) ضبط شده و در آخر پس از اتمام فیلم برداری، مطابق با روند داستان فیلم ، توسط تدوین گر طوری به هم متصل می شوند که به بهترین شکل معنا و مفهوم فیلم به مخاطب انتقال داده شود. تدوین گر جزء گروه پس از فیلم برداری بوده و فیلم های خام و صداهای ضبط شده را با افکت ها، تصاویر گرافیکی و جلوه های ویژه ترکیب کرده و فیلم نهایی را تولید می کند. او رابطه...

علی قدبی بهابادی بازدید : 58 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هنگامی که سینما سال های آغازین خود را را پشت سر می گذاشت اولین فیلمهایی که ساخته شدند بطور تقریبی هر یک بیشتر از یک دقیقه طول نمی کشیدند. این فیلمها شامل حلقه های متشکل از یک نمای واحد بودند که بدون قطع فیلمبرداری و ضبط می شدند.
یعنی چه در فیلمهای مستند و چه در فیلمهای داستانی و بازسازی شده صحنه به گونه ای ترتیب داده می شد که وقایع همگی در این مدت کوتاه صورت می پذیرد و دوربین از یک زاویه ثابت از ابتدا تا انتهای ُآنرا ضبط کند...

علی قدبی بهابادی بازدید : 44 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

چرا از پرده آبی و سبز استفاده می کنیم؟





چرا آبی؟ چرا سبز؟

 


 

واسه حذف زمینه - که حتماً همه دوستان می دونن که به چه دردی می خوره - بیشتر از دو رنگ آبی و سبز خالص استفاده می شه.

"چرا آبی؟ چرا سبز؟ فرقشون چیه؟"


1- دلیل انتخاب:
این دو رنگ، از جمله رنگ هایی هستن که کمتر توی اشیاء مختلف، دیده می شن. مثلاً خیلی کم پیش میاد که لباس یه نفر این رنگی باشه.
در ضمن، اگه بخوان از این تکنیک استفاده کنن، رنگ اشیاء (موضوع) و لباس بازیگر (مجری) رو از رنگ های دیگه انتخاب می کنن که یه وقت، همراه زمینه حذف نشه.

2- خاصیت رنگ ها:
این دو تا طیف رنگ، از "شکست نور" بالایی برخوردان (فیزیک) و به راحتی قابل حذف شدن هستن.
رنگ قرمز، کمترین شکست نور رو داره؛ یعنی به راحتی نمی شکنه و حذف نمی شه.
بیشترین شکست نور، واسه رنگ بنفش هست؛ ولی این رنگ واسه کامپیوتر، ترکیبی از رنگ
آبی و قرمزه. و چون قرمز داخلش هست، به خوبی جواب نمی ده.
(خودت فهمیدی چی گفتی؟!)

علی قدبی بهابادی بازدید : 24 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

- سکانس Sequence (فصل): هر فیلم از چند تا بخش (فصل) تشکیل شده که هر بخش یه قسمت از موضوع رو بازگو می کنه.

- پلان Plan (نما): هر سکانس شامل چندین پلان می هست. هر پلان یه نما هست که فیلم برداری می شه.

- شات Shot (برداشت): از لحظه ای که ضبط رو شروع می کنن تا وقتی که قطع می شه یه شات می گن. هر نما (پلان) ممکنه چند بار برداشت بشه.

- شات لیست Shot List (فهرست برداشت ها): می شه گفت که گزارش کار فیلم برداریه که توی اون توضیح میدن که کدوم لحظه از نوار فیلم برداری شده، شامل چه تصویریه...

علی قدبی بهابادی بازدید : 46 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تدوین Editing 
تدوین فیلم عبارت است از سلسله مراتب جمع آوری «نما»های منفرد و جمع فیلم و نوارهای صوتی و درهم کردن آنها به صورت یک واحد پیوسته متشکل و معنی دار.
تدوین به شکل بدوی و ابتدایی یعنی به هم وصل كردن«نما»های فیلم برحسب ردیفی که قبلاً در سناریو معین شده است. به صورتی جامعتر و وسیع تر، تدوین هنر شکل و نظام، روح معنی و وزن (ریتم) بخشیدن به اجزا ضرورتاً جدا فیلمبرداری شده است، به طوری که از درهم شدن این اجزا «فیلم» (منظور و حرف فلیمساز) حاصل گردد. بسیاری از فیلمسازان معتقدند که فیلم در اتاق تدوین ساخته میشود و تدوین کننده میتواند فیلم را احیا کند. ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 52 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

احتمالا در کلیپ‌های تبلیغاتی در تلویزیون دیده باشید که به طور مثال بازکنی در یک زمین چمن به صورت رنگی و اطراف بدن این بازیکن سیاه و سفید است. و شاید خواسته باشید که بدانید چطور این چیز ممکن است.
در این آموزش با استفاده از دو نرم‌افزار یعنی Video Editor و Video Paint، از سری نرم‌افزارهای Ulead Media Studio، این کار را به راحتی انجام می‌دهیم.


برای توضیح بیشتر یک مثال می‌آورم: فرض کنید قرار است یک فوتبالیست که در زمین فوتبال در حال دویدن است، رنگی شود و سبزه‌ها و تماشاچیان و هر موضوع دیگری که در تصویر است، سیاه و سفید شود (و یا بالعکس).
همانطور که مشخص

علی قدبی بهابادی بازدید : 54 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

از آن‌جا که در سینما همیشه و در همه جا، معیار توجه و سرمایه‌گذاری بر فیلم‌سازان جوان، ساختن فیلم‌های درخشان کوتاه بوده است، و سینمای کوتاه به دلیل ارزان بودنش محل ثبوت قابلیت‌های فیلم‌سازی؛ فیلم‌سازان جدی این عرصه را وادار به دفاع از استقلال این گونه از سینما و اهمیت آن در مقابل سینمای بلند درآمدزا نموده است، چون بی‌تردید در برخورد عوامانه با این مقوله، سینمای کوتاه مترادف است با سینمای آماتوری و سیاه مشق سینمای بلند.


و این تعبیر آن‌چنان به دور از انصاف است که برای آن‌ها که دل‌مشغولی فیلم‌کوتاه دارند، کار را

به جایی می‌رساند که برای اثبات هویت مستقل  فیلم‌کوتاه، گاهی خود را در دام مغالطه‌های بی‌شمار می‌اندازند که مثلا بگویند

که فیلم‌کوتاه زیربنا و بنیان اساسی  درک و آموزش...


علی قدبی بهابادی بازدید : 19 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ابزاری که در زیر از آنها نام برده شده ، مهم ترین ابزار تدوین هستند :

میز تدوین ( Editing Table )


میز کاری که برای تدوین طراحی شده و مجهز به تجهیزات مختلفی برای تماشای فیلم و انجام برش در فیلم است. میز تدوین ، معمولا دارای مکانیسمی برای عقب یا جلو کشیدن فیلم و یافتن نمای مورد نظر ، حلقه هایی برای نگه داری فیلم ، صفحه ای برای تماشای تصویر ، دستگاه همگاه سازی برای همگاه کردن صدا و تصویر و امکانات پخش صوت است. بر روی این میز...

علی قدبی بهابادی بازدید : 30 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به عنوان اولین رابط انتقال دهنده همزمان صدا و تصویر در دنیا شناخته می شود که قادر است اطلاعات را به صورت غیر فشرده به وسایل صوتی تصویری هماهنگ با این رابط انتقال دهد


رابط پیشرفته High Definition Multimedia Interface در سال 2002 توسط یک کنسرسیوم بزرگ و صنعتی که متشکل از شرکت های بزرگی مانند فیلیپس، هیتاچی ، سونی ، توشیبا و شرکت های دیگر بود به بازار عرضه شد.

در مجموع HDMI به عنوان اولین رابط انتقال دهنده همزمان صدا و تصویر در دنیا شناخته می شود که قادر است اطلاعات را به صورت غیر فشرده به وسایل صوتی تصویری هماهنگ با این رابط انتقال دهد...

علی قدبی بهابادی بازدید : 43 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

چگونه از تایم کد (رمز زمانی) استفاده نماییم؟

 

SMPTE/EBU time-code  یا فقط time-code  یک  رمز (کد) هشت رقمی است که به شما این اجازه می دهد تا به دیگران به صورت دقیق بگویید چه نقاطی از صدا و تصویر مد نظر شماست و  درباره کدام نما  شما صحبت می کنید.

نقطه مشخص شده توسط تایم کد این مزیت را دارد که در همه ماشینهای تدوین یکسان است و از این دستگاه به دستگاه دیگر هیچ تغییری نمی یابد.

 

 

 

علی قدبی بهابادی بازدید : 29 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مصاحبه ها اغلب به طور کامل پخش نمی گردند و بینندگان قسمتهای کمی از آنها را می بینند؛ به طور کلی سوال و جوابهای مختصر که به سرعت می آیند و می روند سبب خستگی مخاطب می شود و این خستگی سبب انحراف توجه او از موضوع اصلی می شود. در مصاحبه، شما ممکن است بیش از ۱۰ بار یک گفتگو را تصویربرداری نمایید تا یک برداشت از آن قابل استفاده باشد.


عنوان یک تدوینگر شما باید یک مصاحبه را این گونه تدوین نمایید:

-  بدون این که قسمتهای مهم مصاحبه دور ریخته شود.

-   بدون این که مفهوم اصلی صحبتهای مصاحبه شونده از بین رود.

- بدون این که تغییری در حالت، انرژی و بیان او ایجاد شود.

...

علی قدبی بهابادی بازدید : 39 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
قسمت اول

 

برای نگهداشتن تدوام اصلی یک داستان، تدوینگر می تواند از نماهای اینسرت(insert shots) و یا کاتهای برون برش(cutaways) استفاده نماید.در این یادداشت به این دو مورد از دیدگاه تدوین می نگریم.

 Insert Shots:

نماهای اینسرت، نماهای بسیار نزدیک از اشیایی که در درون صحنه اصلی وجود دارند، هستند. گاهی اوقات نماهای معرف (Establish Shot) را می توان جزء نماهای اینسرتی دانست.

علی قدبی بهابادی بازدید : 114 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ترانزیشن ( Transition )
 
ترانزیشن یا انتقال ، عبارت است از هر تکنیکی که در تغییر صحنه و ایجاد ارتباط ، به ویژه از صحنه ای به صحنه دیگر مورد استفاده قرار گیرد که معمولا معرف تغییر در زمان یا مکان است. باید توجه داشت منظور از ارتباط ، چیزی به جز خط سیر داستان است ، یعنی برقراری ارتباطی جذاب و بدون ایجاد پرش در ذهن تماشاگر.

علی قدبی بهابادی بازدید : 63 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اصول کار تدوینگر چیست؟ نگاه مختصر به کار تدوین, مراحل تدوین فیلم, انواع برش در تدوین, افکت های تصویری و کاربرد آنها, اصول تدوین و تکنیک های کار



نگاه مختصر به کار تدوین

نرم افزارهای مختلفی جهت تدوین و میکس فیلم وجود دارد، و تقریبا در دسترس همگان می باشد. کارتهای میکس هم بامحصولات متنوع دربازار موجود می باشد. ما به ابزار مسلط شده، و می توانیم به راحتی از همه امکانات موجود در ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 82 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 multi camera: در ادیوس بسیار راحت می باشد و مانند پریمیر نیست که به منابع سخت افزاری زیادی احتیاج داشته باشد و به راحتی تا بی نهایت دوربین در آن می توانید قرار دهید...

چند دوربین یا multi camera به این معنی است: فرض کنید ما از یک سوژه مثلا آقایی از بالای تپه به پایین اومدن است و ما از این آقا با چند دوربین بصورت همزمان فیلمبرداری می کنیم... یه دوربین دست منه، یه دوربین دست دوستمه، و یه دوربین رو هم یه جا گذاشتیم تا خودش فیلمبرداری کنه..!! حالا می خوایم زمان پایین اومدن اون فرد از کوه از دوربین پایین دیده ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 25 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


● muvee AutoProducer:
این نرم افزار هم طرفداران زیادی بین تازه کارها دارد. محیط برنامه بسیار ساده طراحی شده و تقریبا همه امکانات ضروری را می توانید در صفحه اصلی آن پیدا کنید. از ویژگی های جالب این نرم افزار راهنمای گام به گام برای تهیه فیلم است که در چند قدم ساده خواهید توانست یک فیلم حرفه ای با ویرایش های کافی تدوین کنید. این برنامه با انواع فایل های صوتی و تصویری سازگاری دارد و در میان جلوه های آن انواع افکت های مورد نیاز را پیدا خوهید کرد. ساخت عنوان و تیتراژ در muvee AutoProducer نسبتا ساده تر از سایر برنامه ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 46 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

- سکانس Sequence (فصل): هر فیلم از چند تا بخش (فصل) تشکیل شده که هر بخش یک قسمت از موضوع را بازگو می کند.

- پلان Plan (نما): هر سکانس شامل چندین پلان هست. هر پلان یک نما هست که فیلم برداری می شود. (همچنین ببینید: انواع نما)

- شات Shot (برداشت): از لحظه ای که ضبط را شروع می کنند تا وقتی که قطع می شود یک شات می گویند. هر نما (پلان) ممکن است چند بار برداشت شود.

- شات لیست Shot List (فهرست برداشت ها): می شود گفت که گزارش کار فیلم برداری است که در آن توضیح می دهند کدام لحظه از نوار فیلم برداری

علی قدبی بهابادی بازدید : 52 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

- روایتی: در این مونتاژ داستان را بصورت روایتی بیان می کند.

2- ایده ای: در این روش با آرمانهای تصویری بیننده موضوع را درک می کند. در روسیه اشخاصی چون ایزنشتاین و پودوفکین کولشوف پیشرو روش ایده ای بودند.


3- پویا و خلاق : یک واقعه بطور غیر مستقیم از نظر صدا یا تصویر مونتاژ شود و به اصطلاح تداوم حرکتی حذف می شود.

4- متضاد : (کنتراست) مونتاژ تصاویر متضاد پشت سر هم مانند نمای انسان لاغر به انسان چاق

5- لایف موتیف : مونتاژ ی

علی قدبی بهابادی بازدید : 47 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

افکت های تصویری محدود نیستند ولی مهم ترین آنها هشت مورد است که عبارت اند از :

1. فید- این .آشکار شدن تدریجی

روشی تدریجی برای شروع صحنه ، که در آن تصویر با تاریکی و یا سفیدی شروع می شود ، و به تدریج صحنه ظاهر شده و کاملا واضح می شود.
این تمهید را به ویژه در صحنه هایی که در آن ، شخصی که از هوش رفته در حال به هوش آمدن است ، دیده اید. همچنین گاهی از این تمهید برای شروع فیلم و یا شروع یک سکانس استفاده...

علی قدبی بهابادی بازدید : 224 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نوار فیلمی که به منظور عمل تدوین به دست مونتور سپرده می شود (راش) یا کپی کار نام دارد. راش یا کپی کار در ابتدا محتوی همه چیزهایی است که به نوعی روی فیلم ثبت شده اند مثل نور خوردگیهای نا خواسته و بی ربط ، تصاویری که از نظر فنی یا به هر دلیل دیگری اشکال داشته اند و دوباره فیلمبرداری شده اند و نیز تصاویر مفیدی که در فیلم نهایی بکار خواهند رفت. به دلایل مختلفی که مربوط به شرایط تولید فیلم و محاسبات مربوط به تسریع فیلمبرداری آن می شود. پلانهای یک فیلم به ترتیبی که موضوع اقتضاء می کند، فیلمبرداری نمی شوند. نیز هر پلان ممکن است چندین بار فیلمبرداری شود و هر بار به هر ...

علی قدبی بهابادی بازدید : 72 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

اصولا همیشه تدوین را از مراحل مهم ساخت یک فیلم خوب تلقی می شود. جمله معروف «فیلم سر میز تدوین فیلم می شود»نیز این را تصدیق می کند. اما سوال اساسی این است که آیا تدوین یک اتفاق صرفا فنی است یا مرحله ای است که دانش فنی و دانش تئوری سینما با هم در می آمیزد؟ پاسخ ناگفته پیداست . همانگونه که یاد داشتن کلمات برای شعر گفتن کافی نیست ، آموختن نرم افزار لازم هست اما کافی نیست.
کتاب «الفبای تدوین» نوشته «روی تامپسون» سعی در پاسخ دادن به سوالاتی دارد که هر فیلمساز یا تدوین گر ابتدای ورود به این رشته در سر دارد . سوالاتی از قبیل اندازه نماها ، اسامی تخصصی نماها ، تفاوت لنزها و... در این کتاب به سادگی اما به تفصیل توضیح داده شده است . این کتاب مشتمل بر 8 بخش مجزاست که هر بخش ابزاری را در اختیار مخاطبان تازه کارش قرار می دهد که مخاطب...

علی قدبی بهابادی بازدید : 48 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رابطه بين تحولات تكنولوژيك و زيبايي‌شناسي سينما (يا تلويزيون) بحث جالبي است كه در طول تاريخ سينما همواره مطرح بوده است. پيدايش سينماي ناطق از مشهورترين اين نمونه‌هاست. مي‌دانيم كه گروهي از كارگردان‌هاي مهم سينماي صامت نخست به مخالفت با آن برخاستند، بعد طي بيانيه‌اي خواستار استفاده درست و هنري از آن شدند. پرده‌ عريض، رنگ، امكان ضبط صداي سينك سر صحنه، دوربين‌ها و تجهيزات صدابرداري سبك، حتي اختراع نسبتاً كوچكي مانند لنز زوم، هريك چالش‌هاي زيبايي‌شناختي خاص خود را در برابر فيلمسازان و نظريه‌پردازان سينما قرار دادند. به ياد داريم دهه‌هاي شصت و هفتاد ميلادي را كه فيلم‌ها پر بودند از زوم‌هاي تند و چشمگير به پيش و پس، در حالي كه امروز حتي در فيلم‌هاي آماتوري هم بسيار حساب‌شده از لنز زوم استفاده مي‌شود و اگر هم در موقع فيلمبرداري از لنز زوم استفاده شده است، چه بسا موقع تدوين قسمت زوم را بيرون مي‌آورند...

علی قدبی بهابادی بازدید : 37 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آیا تا به حال به این فکر کرده اید ، فیلمی بسازید که در آن نیازی به فیلمبرداری نداشته باشید! یعنی اولین مانعی که برای خودتان در ساخت فیلم مستند ایجاد کنید ، نداشتن دوربین باشد . خب حالا باید به این فکر کرد که چطور می توان فیلمی را بدون داشتن دوربین ساخت . اصلا چنین فیلمی می تواند داستانی باشد یا حتما باید مستند باشد . اگر داستانی باشد چگونه داستانی را باید تعریف کرد که بتوان مرحله فیلمبرداری را حذف کرد و اگر مستند است چخ موضوعی را باید اتخب کنیم و روایت فیلم را چگونه پیش ببریم . و اصلا در هر دو حالت ماتریال و مواد خام اولیه را چگونه جور کنیم .

خب مسلما در ساختن چنین فیلمی باید مواد خام اولیه را از آرشیو بدست آوریم . پس می خواهیم فیلمی بسازیم با آرشیو های موجود . به روال همه فیلم هایی که تا به حال ساخته ایم ، موضوع مورد نظرمان را انتخاب می کنیم که با توجه به مانع پیش رو باید موضوعی را در نظر بگیریم که از وجود تصاویر و صداهای آرشیوی در رابطه با آن آگاه باشیم . که عموما موضوعات تاریخی ، سیاسی و بیوگرافیک در زمره این گونه فیلم ها که آن ها را فیلم های تلفیقی می نامند...

علی قدبی بهابادی بازدید : 46 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تدوین ، آخرین مرحله تولید فیلم است که در آن فیلم ، شکل نهایی خود را پیدا می کند. این مرحله شامل : گزینش نماها و اندازه آنها ، ردیف کردن نماها، صحنه ها و سکانس ها پشت سر هم ، مخلوط کردن تمام صداها و تعیین میزان بلندی آنها و در نهایت در هم آمیختن و همگاه کردن صدای نهایی با تصویر ، است. این کارها به وسیله ، استفاده از فیلم نامه دکوپاژ شده ، قوانین و اصول فیلم سازی و ذوق هنری و خلاقیت تدوین گر ، انجام می شود. لازم به ذکر است که به این مرحله ، مونتاژ و ادیت هم گفته می شود...

علی قدبی بهابادی بازدید : 59 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مشخصات کلی VideoStudio
گردش کار کامل HD – وارد کردن، پردازش، ساخت فیلم استاندارد یا HD.
تشدید GPU – ویرایش، پرداخت با سرعت دو برابر به خصوص با ویدئو HD.
حاوی امکانات حرفه ای – قالب های حرفه ای RevoStock با کیفیت استودیو به ارزش ۵۰۰ دلار.
ساخت فیلم سریع – فیلم خود را در چند دقیقه ایجاد سپس با ابزارهای حرفه ای فیلمی با کیفیت بسازید.
جلوه های Real-time – همانند RotoSketch با استفاده از پیش نمایش فیلم جلوه ها به کار خود سرعت دهید.
تالیف و ساخت Blue-ray – منوهای DVD هالیود را بسازید.
اشتراک آنلاین – به صورت مستقیم فایل های ساخته شده را به موبایل، YouTube, Vimeo و Facebook ارسال کنید.

علی قدبی بهابادی بازدید : 80 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نرم افزار Adobe Premiere Pro یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه تدوین ویدیویی می باشد. شما می توانید با این نرم افزار صدا ها را ترکیب کنید. از یک ورودی آنالوگ به طور مستقیم صدا را به تراکهای خود اضافه کنید. بر روی صداهای خود تصویر قرار دهید و بسیاری از کارهای دیگر که شاید در تلویزوین دیدهاید و آرزو کرده اید که فیلم تولد خودتان را به آن صورت تدوین کنید. و در نهایت آن را به طور مستقیم بر روی CD یا DVD رایت کنید. در این سلسله مطالب آموزشی به یادگیری این نرم افزار از ابتدای آن خواهید پرداخت.توصیه می شود قسمتهایی را که به عنوان تمرین آورده شده است را حتما انجام دهید.

فصل اول – بخش اول: ایجاد یک پروژه ویدیویی

بعد از اینکه شما برای اولین بار نرم افزار Adobe Premiere Pro را پس از نصب آن اجرا کنید با پنجره ای روبرو می شوید که در آن قادر خواهید بود با کلیک بر روی عنوان New Project یک پروژه جدید درست کنید.

 

 

علی قدبی بهابادی بازدید : 327 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آموزش را با نرم افزار افتر افکت سی اس 4 آغاز می کنیم.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: IL1-001.jpg
مشاهده: 30
حجم: 82.1 کیلو بایت

ابتدا با قسمت های مورد نیاز در این برنامه آشنا خواهیم شد.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: IL1-002.jpg
مشاهده: 37
حجم: 91.0 کیلو بایت

1 - پروجکت که بوسیله آن به ورود و کنترل فایل های مورد نیاز و همچنین ایجاد پروژه های مورد نیاز دسترسی خواهیم داشت.
2 - افکت کنترل که بوسیله آن امکان ایجاد افکت، تغییرات، تلفیق و یا ترتیب افکت ها قابل کنترل خواهد شد.
3 - کامپوزیشن یا مانیتور اصلی که برای دیدن خروجی پروژه به کار می رود.
علی قدبی بهابادی بازدید : 631 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کافی است تدوین گر باشید، آنوقت شهرت، محبوبیت و کاربرد ادیوس نیز به گوش شما رسیده است.
نرم افزار EDIUS در مراکز جهانی، شبکه های تلوزیونی کشور (صدا و سیما)، استدیو های گرافیکی و فیلم سازی و … کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد.


در این کتاب پی دی اف که دانلود رایگان آن در  تدوین فیلم  برای علاقه مندان به حوزه فیلم و صدا مهیا شده؛ شما با نحوه کار و استفاده نرم افزار ادیوس آشنا خواهید شد.
 این کتاب آموزشی ادیوس به زبان فارسی بوده و نرم افزار EDIUS را به روش آسان و قدم به قدم همراه با تصاویر جهت یادگیری آسانتر آموزش میدهد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    این سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 13,146
  • بازدید کلی : 55,344
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب

    علی قدبی بهابادی